sâmbătă, 29 august 2009

Noul subprefect al Capitalei, Victor Stan - unul din protectorii mafiei taximetristilor din Otopeni

Singurul consilier general din Bucuresti care a fost recuperat din gloata celor trimisi acasa de premierul Adrian Nastase este Ioan Victor Stan, care a fost numit joi subprefect al Capitalei. Victor Stan este seful Federatiei Sindicale a Soferilor din Romania si administrator unic al societatii Sind Agrement SA, firma care administreaza hotelul si restaurantele CNSLR-Fratia. La sindicatul lui Stan cotizeaza jumatate dintre taximetristii care, cu complicitatea conducerii Aeroportului si a sindicatelor, au instituit un veritabil monopol al curselor de la Aeroportul Otopeni spre Bucuresti - si care au facut subiectul unei anchete recente a ziarului Adevarul. Amintim ca subiectul s-a nascut ca urmare a sesizarii unui cetatean german, care s-a aratat scandalizat de tarifele nerusinate practicate de acesti taximetristi in comparatie cu celelalte firme de profil din Bucuresti. "O parte din derbedeii aia sunt la mine" - recunoaste sagalnic Stan, dar eforturile sale de a stopa acest fenomen, care numai ajutor nu aduce imaginii Romaniei, par sa se rezume la vorbe. Si asta cu toate ca, in rastimpul de o luna scurs de la semnalarile noastre, avea cel putin trei calitati care l-ar fi recomandat ca unul din cei ce ar fi putut rezolva situatia: de lider sindical al taximetristilor, de consilier general, membru in comisia ce reglementeaza inclusiv activitatea de taximetrie si, nu in ultimul rand, de prieten al ministrului Miron Mitrea, in a carui subordine se afla Aeroportul. "Ca lider sindical, eu nu am suportat ce se intampla acolo si le-am spus sa nu se mai foloseasca de numele meu atat timp cat sunt in ilegalitate - se justifica acum Stan. In calitate de consilier, am venit cu niste reglementari, dar care nu se puteau aplica la Otopeni, fiindca aici e o entitate care apartine Ministerului Transporturilor. Cu domnul Mitrea, cu care am fost coleg la sindicat si sunt prieten, am discutat aceste aspecte, dar nu au constituit o prioritate imediata a ministrului. Acum cateva zile am discutat cu un consilier al ministrului, ca acesta sa discute cu conducerea Aeroportului pentru a gasi solutia". In orice caz, in noua sa calitate, de subprefect al Capitalei, Stan promite ca "in mod sigur" o sa se implice in aceasta chestiune. In alta ordine de idei, desemnarea lui Victor Stan in functia de subprefect pare sa-l fi luat prin surprindere si pe el insusi, din moment ce nu da semne sa-si fi insusit prevederile legale privitoare la aceasta functie. De exemplu, Legea administratiei publice locale stipuleaza foarte limpede la articolul 131, printre alte incompatibilitati, si faptul ca prefectul si subprefectul nu pot indeplini "o functie sau o activitate profesionala remunerata in cadrul regiilor autonome, precum si al societatilor comerciale cu capital de stat sau privat". Intrebat daca va renunta la functia de administrator unic la societatea Sind Agrement, Victor Stan ne-a declarat categoric: "Nu imi voi da demisia, pentru ca nu exista nici o incompatibilitate intre functia de administrator la o societate si calitatea de subprefect. Nu sunt eu proprietarul, eu sunt doar administratorul unei societati a sindicatului". Or, legea spune exact invers: subprefectul poate detine actiuni sau parti sociale, dar nu le poate administra.